Ydelser
Jeg har i 10+ år arbejdet med organisationsudvikling – både coaching, rådgivning, stresshåndteringsforløb, supervision, procesfacilitering, undervisning og kurser i kommunikation og konflikthåndtering, tværgående koordinering, forandrings- og strategiprocesser.
Jeg arbejder både med offentlige organisationer, NGO og private virksomheder.
Den største værdi af al min erfaring er min evne til at arbejde på tværs af de klassiske ydelser:
Organisationsudvikling er også ledelsesudvikling. Organisationen består af de mennesker, der arbejder i den. Udvikles den, udvikles de.
Forandringsprocesser er også medarbejder- og ledelsesudvikling – for det er medarbejderne og lederne, der skal skabe forandringerne.
Forbedring af medarbejdernes samarbejde er også tit ledelsesudvikling. For jeg bestræber mig på, at hjælpe lederen til at stå i spidsen af arbejdet (så det ikke er mig). Typisk vil jeg derfor kombinere ledelsescoaching med møder hvor medarbejderne og lederen arbejder sammen – med mig på sidelinjen til at hjælpe, når der er brug for det.
Teamudvikling kan være konflikthåndtering vice versa. I teamudvikling kan der være vanskelige samtaler mellem teammedlemmer, hvor jeg støtter samtalerne ved at trække på viden om konflikthåndtering. På det kursus i konflikthåndtering inddrager jeg fx mine erfaringer fra mit arbejde med teamudvikling.
Procesfacilitering er også tit coaching. Hvis jeg hjælper med procesdesign fx til temadage, vil måden, jeg hjælper på, afhænge af jeres formål. Så proces-hjælp indebærer ofte en naturlig afklarende sparring ift. at skabe sammenhæng mellem formål og proces.
Du må endelig ringe eller skrive til mig, hvis du har spørgsmål til nogle af mine ydelser eller måder at arbejde på.